Klacht indienen

Samen voor betere zorg

Zorg is altijd een delicaat proces. Ook al doet iedereen zijn best, het kan altijd voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Het motto van onderstaand verhaal laat zich heel simpel samenvatten: altijd delen en wel zo snel mogelijk.

Het is niet alleen heel vervelend voor u om met een klacht rond te lopen, maar hier niets mee te doen. Het is ook voor ons heel vervelend. Iedereen is erbij gebaat dat ons werk goed en harmonieus verloopt. Openheid is daarvoor een cruciale randvoorwaarde.

Rechtstreeks bij de betrokkene

Een klacht of zorg delen kan op verschillende manieren. Als de klacht betrekking heeft op een bepaalde zorgverlener, kunt u altijd deze persoon rechtstreeks aanspreken of mailen. Goed kunnen omgaan met klachten of suggesties van collega’s of mantelzorgers, is een speerpunt in onze cultuur. We besteden hier veel aandacht aan. Klachten zijn altijd welkom en mogen nooit een reden zijn voor welke negatieve gevoelens dan ook.

Andere wegen

Natuurlijk mag u de klacht ook aankaarten bij de teamleider of de directie. Het staat u zeer vrij deze route te volgen. U kunt hen aanspreken, mailen of gebruik maken van het klachtenformulier. We gaan natuurlijk altijd op uw klacht in. De procedure voor een officiële klacht staat hier beschreven. Het reglement voor geschillen vindt u hier.