Kwaliteit

Vanuit het hart, met open ogen

Voor we het gaan hebben over evaluaties, kwaliteitsonderzoeken en ISO-certificaten, willen we benadrukken dat de kwaliteit bij Goedemorgen zich niet persé laat vastleggen in dit soort systemen. De kwaliteit van de zorg zit in onze unieke aanpak en stroomt door onze medewerkers. Echte zorg laat zich niet alleen vangen in regels, maar vooral in mensenharten.

Dat gezegd hebbende, natuurlijk hebben kwaliteitswaarborgen ook een belangrijke waarde. We zouden doorschieten als we alleen maar op ons goede gevoel koersen. Om onszelf en de kwaliteit scherp te houden, werken we daarom met een breed scala aan vaste instrumenten.

Evaluaties

Op regelmatige basis evalueren we de tevredenheid van familie, gasten en vertegenwoordigers over de kwaliteit van zorg en leven van de bewoners. Meestal is er een helder beeld van deze tevredenheid, dan wel over zaken die eventueel niet optimaal verlopen. Samen bespreken we de tevredenheid en welke zaken eventueel moeten veranderen.

Tevredenheidsonderzoek

Ieder jaar meten we uitgebreid hoe tevreden iedereen is: onze bewoners, familie, mensen die met ons werken én
de buurt. We vragen alle betrokkenen om hun tevredenheid aan te geven op een breed scala aan punten.

Uiteraard is het onderzoek niet de enige manier waarop mensen hun mening over ons kunnen geven. Sterker nog: iedereen kan op enig moment bij ons aankloppen. Maar het tevredenheidsonderzoek is daarom niet minder belangrijk. Het zorgt ervoor dat we ieder jaar op grote schaal inventariseren hoe belanghebbenden ons en de samenwerking met ons ervaren.